O firme - zákazník
Advokátska kancelária.
Potreby/Požiadavky zákazníka vs. Východisková situácia zistená auditom IT
Zákazník vnímal stav informačných technológií ako fungujúci a bezpečný.
- Hesla na WIFI bolo poskytované všetkým návštevám.
- Dátové úložisko bolo voľne dostupné v sieti bez hesla.
- Pre zamestnancov nebolo možné si synchronizovať emaily do mobilného zariadenia, čo znižovalo ich produktivitu.
- Chýbala ochrana siete – Firewall.
- Chýbala záloha emailov a firemných dát.
Ďalšie bezpečnostné riziká:
- Odcudzenie dát treťou stranou, čo je v právnej sfére výrazne nežiadúci stav.
- Zašifrovanie dát, prípadne napadnutie iným typom škodlivého softvéru.
Ďalšie riziká v efektivite práce:
- Nemožnosť bezpečne pristupovať k súborom mimo kancelárie.
- Ak si zákazník potreboval niečo vytlačiť, preposielali si pracovníci tento dokument cez e-mail, neboli zaškolení na prácu s dátovým úložiskom, napriek tomu, že ho mali vo firme.
Komplexné IT Riešenie na mieru
- Nasadili sme fyzický on-site server s doživotnou zárukou, určený pre siete malého rozsahu. Cloudové riešenie na uchovávanie dát a bezpečnosť infraštruktúry sme nezvolili, z dôvodu horšej návratnosti investície v päť ročnom horizonte.
- Vďaka virtualizácií sme mohli na jedno fyzické zariadenie nainštalovať firewall aj Microsoft Windows Server, čo prispelo k vyššej efektívnosti vynaložených finančných prostriedkov a násobne znížilo čas potrebný na obnovu práce.
- E-mailovú komunikáciu sme presunuli do cloudového riešenia Microsoft 365.
- WIFI sieť sme ochránili jej rozdelením na firemnú pre zamestnancov a návštevnícku, na ktorej funguje iba internet, a z ktorej nie je možné sa na privátnu sieť dostať.
- Nasadili sme viacúrovňové zálohovanie dát, ako ochranu voči ľudskému faktoru, napadnutím vírusom a iným hrozbám.
- Dáta sú chránené šifrovaním, čo výrazne zvyšuje ich bezpečnosť.
- Sieť sa ochránila firewallom s možnosťou vzdialeného a bezpečného prístupu k súborom a systémom pomocou šifrovaného spojenia (VPN).
- Možnosť pripojiť si mobilné zariadenie na firemnú poštu, bola technicky zabezpečená schvaľovacím procesom nadriadeného.
- Okrem primárneho internetového pripojenia sme zriadili aj záložné, vďaka čomu je možné pracovať aj pri nedostupnosti prvej služby.
Čo na to hovorí zákazník – spokojnosť/feedback
Klient po našej intervencii zmenil pohľad na IT bezpečnosť a riadenie prístupových politík. Okrem fyzickej začal vnímať aj bezpečnosť digitálnu a ocenil nové možnosti tímovej práce a komunikácie, ktorá prebieha riadeným a zabezpečeným spôsobom.
Projekt v číslach:
- Odpracované osobohodiny: 70 hodín, z toho cez víkend 22 hodín
- Počet zainteresovaných technikov: 2 technici
- Počet vypitých RedBullov: 11
- Množstvo zálohovaných dát: 1 000 GB
- Množstvo zmigrovaných e-mailov: 10 schránok, 105 GB