O firme - zákazník
Náš klient sa zaoberá poskytovaním komplexných ekonomických činností, ako sú vedenia a spracovanie účtovníctva.
Kľúčové slova: Oblasť služieb; serverové riešenie; malá firma; prebratie novej firmy
Potreby/Požiadavky zákazníka vs. Východisková situácia zistená auditom IT
Klient sa potreboval na IT spoľahnúť, minimalizovať jeho poruchy a výpadky a hlavne, aby nemusel s IT riešiť žiadne starosti.
Na základe zrealizovaného auditu IT sme zistili viaceré nedostatky v počítačovej sieti, ako sú napríklad:
- Pracovníci mali pracovné súbory iba na svojich počítačoch, bez zálohovania.
- Neexistovalo žiadne centrálne, zálohované úložisko.
- Podobne, e-maily boli prístupné len na lokálnych počítačoch a neboli nikdy zálohované.
- Neexistovala žiadna ochrana počítačovej siete pred vonkajšími útokmi, žiadna možnosť vzdialeného prístupu napríklad z home office, a ani o antivírusové programy sa nikto nestaral.
Ako prebiehal obchodný prípad
- Zákazník nás oslovil s požiadavkou na správu siete.
- Zrealizovali sme analýzu počítačovej siete zadarmo, aby sme mohli vypracovať ponuku a riešenie presne podľa potrieb a využívaných služieb zákazníka.
- Náš projektový manažér a architekt pripravil návrh riešenia.
- Následne sme sa dohodli na stretnutí a prezentácií riešenia.
- Odprezentovali sme riešenie IT architektúry siete a rovnako návrh na správu počítačovej siete.
- Klient si vybral najvhodnejšiu variantu z možností riešenia a akceptoval ponuku na správu siete.
- Zrevidovali a uzavreli sme zmluvné náležitosti, ktoré vytvorili transparentný rámec pre implementáciu IT riešenia a budúcej spolupráce pre správu siete.
- Vystavenie a úhrada zálohových faktúr pred realizáciou IT riešenia.
- Následne sme sa pustili do inštalácie dohodnutého riešenia.
Priebeh implementácie IT riešenia
- Objednanie potrebného hardvéru.
- Dohodnutie si termínu implementácie IT riešenia.
- Dokúpenie zvyšného hardvéru a softvéru potrebného k realizácií IT riešenia.
- Príprava na firme – nainštalovanie servera a zrealizovanie všetkých možných prípravných prác na základe projektovej dokumentácie.
- Implementácia: V piatok poobede sme prišli s už pripravenými vecami ku klientovi, pričom ten si v kľude išiel užiť domov víkend. My sme sa zatiaľ pustili do práce:
- Vytvorili sme centralizované úložisko dát a implementovali štruktúru oprávnení na prístupy k súborom.
- Nastavili sme viacúrovňové zálohovanie.
- Migrácia účtovných softvérov na server.
- Sieť sa ochránila firewallom s možnosťou zabezpečeného vzdialeného prístupu z domu (VPN).
- E-maily sme migrovali do Microsoft 365, aby mohli štandardizovane pracovať v tíme vrátane mobilných zariadení.
- Vzdialená práca z domu na počítačoch bola sprístupnená zamestnancom.
- Vytvorili sme internetový server (FTP) pre externých klientov na sťahovanie účtovných závierok a ďalších dát klienta.
- Nainštalovali sme tlačenie a skenovanie v sieti, s možnosťou skenovania na centrálne úložisko aj do e-mailu.
- A mnoho ďalších implementačných činností.
Mimo záznam z jednej realizácie:
Bežne robíme riešenia cez víkend. Niekedy sú náročnejšie, trochu sa pretiahnu a po celom víkende a náročnom riešení končime v pondelok o 7.50 hod. ráno, zaklápame notebooky, chystáme sa na odchod, pričom práve prídu prví zamestnanci.
- Otázka: „Jéej, dobré ránko, vy ste ku nám tiež práve prišli?“
- Odpoveď: „Nie, my práve odchádzame 😉“
A čo nasleduje po implementácii...
- V pondelok ráno je realizačný tím na mieste u klienta, aby vysvetlil zamestnancom, čo všetko sa zmenilo, ako sú nastavené nové procesy, ako to vlastne bude fungovať – zamestnanci dostávajú školenie a osvetu pri práci s dátami.
- Ďalší týždeň sa vychytávajú muchy, dolaďujú procesy a nastavenia, aby všetko bolo v súlade s požiadavkami klienta.
- Po implementácií kontinuálne prechádzame do správy počítačovej siete, aby klient mal zabezpečenú prevádzku IT aj do budúcnosti.
Čo na to hovorí zákazník – spokojnosť/feedback
„Rada sa pripojím ku skupine spokojných zmluvných partnerov na odber vašich služieb. Spoluprácu hodnotím za to krátke obdobie ako mimoriadne zodpovednú, spoľahlivú a profesionálnu. Prístup každého člena tímu voči zákazníkovi je zodpovedný so snahou riešiť akýkoľvek problém, s ktorým sa my zákazníci na váš tím obrátime. Uvítala by som vo svojej profesionálnej praxi viacero takých zmluvných partnerov. Nároky dnes kladené na poskytnuté služby sú vysoké a z doterajšej vzájomnej spolupráce nám je zrejmé, že vy máte záujem túto požiadavku doby plniť. Naša spoločnosť pristupuje k plneniu si svojich povinností obdobne, o to nás viac teší, keď tento prístup stretneme aj z druhej strany. Prajem celému tímu len samých spokojných zákazníkov, uspokojivé pracovné výsledky.”
Projekt v číslach:
- Odpracované osobohodiny: 52 hodín, z toho cez víkend 14.
- Počet zainteresovaných technikov: 2 technici
- Doba prípravy aj s objednaním tovaru: 21 dní
- Doba inštalácie u klienta: 1 víkendový deň
- Počet vypitých RedBullov: 7
- Doba dolaďovania: 3 dni
- Množstvo zálohovaných dát: 525 GB
- Množstvo zmigrovaných e-mailov: 19 GB v 5 používateľoch